Įbrėžėte automobilį? Nieko tokio, palikite saulėje!
Ar esate keiksnoję netikusią stovėjimo aikštelę, kurioje paliktą automobilį radote įbrėžtą? O gal grūmojote šiurkštiems degalinės plovyklos šepečiams? Gali būti, jau greitai dėl neatsargių skubančiųjų ar paprasčiausiai kasdienio dėvėjimosi paliktų smulkių pėdsakų ant automobilio galėsite nebesijaudinti – kol darbuositės biure, jie išnyks. Kaip? Atsakymas – savaime atsinaujinantys dažai.
Šis technologinis laimėjimas užtikrina, jog dėl išorės poveikio ant automobilio atsiradę įbrėžimai išnyktų patys. Taip įvyksta dėl dažų sudėtyje esančių cheminių medžiagų reakcijos su ultravioletiniais spinduliais – dažuose esančios dalelės tarsi vėl sukimba, grąžindamos paviršiui buvusią formą. Priklausomai nuo įbrėžimo gilumo ir užimamo ploto, tai trunka nuo kelių valandų iki dienų – ypač karštą vasaros dieną iš tiesų galėtumėte grįžti į automobilį ir nė nežinoti, kad per tas kelias valandas jis netyčia buvo įbrėžtas.
Sakysite, fantazuojame? Visai ne! „Save gydantys“ arba savaime atsinaujinantys dažai iš tiesų egzistuoja jau nuo 2005-ųjų, kai japonų automobilių gamintojas „Nissan“ pristatė šią inovaciją pavadinimu „Scratch Shield“. Kalbintas „Nissan Nordic Europe Oy” komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Puklys teigė, kad Lietuvoje iki 2013 metų buvo pardavinėjami du „Nissan“ gamintojo automobilių modeliai – „Nissan X-Trail“ ir „Nissan Murano“, dengti šiais dažais. „Tačiau šiuo metu Europos rinkose modelių su specialiais dažais lakuotu paviršiumi nebėra“, – sakė komunikacijos vadovas.
Kodėl „Nissan“ nutarė atsisakyti šios technologijos pritaikymo masinėje gamyboje, lieka neaišku. Tačiau po tos pačios bendrovės pristatyto savaime atsinaujinančio iPhone dėkliuko, dabar vėl garsiau kalbama apie šių įbrėžimus užglaistančių dažų įvedimą į rinką. Tuo tarpu „Lexus“, panašią technologiją „Anti-Scratch Clear Coat“ pristatę 2010-aisiais, vis dar sėkmingai pardavinėja specialaus elastingo, menkus įbrėžimus bei aplinkos poveikio (tokius kaip rūgštieji lietūs arba saulės šviesa) nulemtus efektus panaikinančio paviršiaus modelius. Taip pat ir Lietuvoje. „Pirkėjai renkasi „Metallic“ tipo dažus, kurie yra su atsinaujinančia danga, kadangi toks automobilio paviršius ilgą laiką atrodo kaip naujas, o ir spalvų gama žymiai didesnė. Per mūsų veiklos pardavimo laiką gal tik keli pirkėjai pasirinko ne „Metallic“ dažų dangą“, – teigia „Lexus“ pardavimo vadovas Lietuvoje Gintaras Sudaras. Paklaustas, kokie gamintojo planai ateityje, atsako, kad ši technologija vystoma toliau.
Ir vis dėlto, kalbant apie atsinaujinančių dažų technologiją, kuri gyvavo iki šiol, yra keletas trūkumų. „Pirmiausia, šie dažai negali būti amžini, – minusus imasi vardyti praktiškasis Route67 vadovas Darius Gaidulionis, – Antra, nors šie dažai beveik tobulai panaikina nedidelius įbrėžimus, stipresnių pažeidimų sutaisyti jie negali. Tuomet, kai automobilis su tokia danga patiria stipresnių sužalojimų, savaime atsinaujinantys dažai taisant automobilį gali netgi apsunkinti darbą“, – priduria autocentro savininkas.
Išlieka klausimas – ar automobilių bendrovėms pavyks patobulinti šį daug žadantį išradimą? Viliamės, jog taip. O iki tol telieka sekti naujienas ir galbūt Jums pavyks užsisakyti automobilį su šiais išskirtiniais dažais, kurie atsargiam vairuotojui bent iki pirmo rimtesnio pažeidimo leis mėgautis idealiai lygaus paviršiaus gražuoliu.
Atsakyti
Norite prisijungti prie diskusijos?Nesikuklinkite, prisidėkite ir Jūs!