2015 metų automobilių parodų tendencijos. Ko tikėtis ateities keliuose?
Didžiausios, pasaulio automanų su nekantrumu laukiamos tarptautinės automobilių parodos ne tik sutraukia svarbiausius automobilių gamintojus bei tampa pagrindinių rinkos žaidėjų varžybomis, bet ir siūlo galimybę žvilgtelėti į ateitį ir spėti, kokių naujovių bus galima tikėtis keliuose. 2015-aisiais vyko ne tik kas antrus metus organizuojama Tokijo, bet ir didžiausia pasaulyje Frankfurto automobilių parodos. „Route67“ vadovas Darius Gaidulionis dalijasi pagrindinėmis šiose parodose vyravusiomis tendencijomis ir labiausiai nustebinusiomis automobilių naujienomis.
Frankfurte – pasaulinės automobilių premjeros
66-ąjį kartą Frankfurte vykusioje automobilių parodoje šįkart daug dėmesio buvo skirta moderniam, ateities automobilių dizainui, išmaniesiems sprendimams bei ekologijai. Parodoje buvo pristatyta ypač daug elektra varomų ir gamtą tausojančių automobilių. D. Gaidulionio manymu, vieną ekologiškiausių ir įdomiausių variantų pasiūlė vokiečių gamintojai „SUSI and James“, parodoje pristatę medinio koncepto automobilį „Wood Roadster Julia“.
„Route67“ vadovo nuomone, bene didžiausią staigmeną parodoje pateikė koncernas „Porsche“, taip pat pasidavęs gamtą tausojančioms tendencijoms ir parodos lankytojams pristatęs visiškai elektra varomą konceptą „Porsche Mission E“. Kada šis automobilis taps realybe gamintojai neatkleidė, tačiau jau žinoma, jog sportiškasis modelis per 12 sekundžių įsibėgės iki 200 km/val, o viena įkrova galės nuvažiuoti net 500 kilometrų.
Pasak D. Gaidulionio, kitas visų automanų dėmesio vertas automobilis, pristatytas parodoje – pirmasis „Bentley“ gamintojų sukurtas visureigis. Didelių mašinų gerbėjai nuo šiol galės svajoti apie dabar pasaulyje prabangiausią ir greičiausią visureigį „Bentayga“, galintį vos per 4 sekundes įsibėgėti iki 100 km/val.
Anot „Route67“ įkūrėjo, būtina paminėti ir tai, jog šių metų Frankfurto automobilių parodos laukė ne tik automanai, bet ir Džeimso Bondo gerbėjai – juk „Jaguar“ pristatė prašmatnųjį „Jaguar C-X75“, pasirodysiantį naujausiame agento filme „Spektras“.
Tokijuje – žvilgsnis į ateitį
Nors tokiomis pasaulinėmis premjeromis, kokiomis buvo nušviesta Frankfurto automobilių paroda, Tokijas pasigirti negalėjo, tačiau čia 44-ąjį kartą vykusi paroda lankytojus stebino pačiais keisčiausiais bei naujausius technologinius pasiekimus įkūnijančiais automobilių konceptais. Nors dar nežinia, kiek jų taps realybe, pasak D. Gaiduliono, tendecijos aiškios – išmaniosios technologijos vis labiau veržiasi į automobilių pramonę ir ateityje lems ne tik kitokių nei eamę pratę automobilių atsiradimą, bet ir visiškai kitokį vairavimą.
„Nissan“ pristatyto ateities automobilio „Nissan IDS“, pavadinime esantis trumpinys šifruojasi kaip Intelligent Driving System – pažangi vairavimo sistema, kuri, pasak gamintojų, pagerins vairuotojo gebėjimus matyti, mąstyti ir reaguoti. Pats vairuoti galintis automobilis sugeba „atsiminti“ ir imituoti šeimininko vairavimo stilių, „sekti“ kasdienį kelionių grafiką, o taip pat, net esant rankinio valdymo režimui, padėti vairuotojui imantis pavojingų situacijų išvengimo veiksmų. Skamba neįtikėtinai, ar ne?
Antrasis „Nissan“ pristatytas konceptas „Teatro for Days“ – tikrų tikriausia šventė šiuolaikiniam jaunimui bei visiems, turintiems priklausomybę nuo socialinės medijos. Kad keleiviai visuomet liktų „Facebook“, „Twitter“, „Instagram“ ir kituose tinkluose, visą automobilio saloną dengia išmanieji, jutikliais valdomi ekranai. Na, o jei kartais jų neužtektų, pasinaudojus projektoriumi, bet kurią baltojo interjero dalį bus galima paversti dar vienu ekranu.
Kitą prie žmogaus poreikių prisitaikantį automobilio variantą pasiūlė ir kompanija „Suzuki“, parodoje demonstravusi tikrai neįprastą mažylį „Air Triser“. Šio automobilio vidų bus galima keisti pagal tai, kiek žmonių reikės jame patalpin ti. „Air Triser“ sėdynės gali būti stumdomos į visas puses, sulenkiamos bei tapti pusapvale sofa. Kad auutomobilis dar labiau priintų namų svetainę – jo sienoje įtaisytas ekranas filmams žiūrėti.
Nors parodoje pristatyti konceptiniai automobiliai tikrai stebino, „Route67” vadovas D. Gaidulionis sako, jog didžiausia ir svarbiausia Tokijo automobilių parodos naujiena jis laiko „Honda“ gamintojų pristatytą „Clarity FCV“. Jau kitais metais Japonijos rinkoje pasirodysiantis automobilis bus varomas vandeniliu ir todėl bus nulinės taršos! Gamintojai tikina, jog jį vairuoti bus taip pat lengva ir patogu kaip ir varomą benzinu.
Paklaustas kokias išvadas galima daryti susipažinus su šių metų automobilių naujienomis, D. Gaidulionis sakė, jog, jo manymu, vaikystėje žiūrėti futuristiniai filmai jau greitai taps realybe ir linkėjo džiaugtis vairavimu, nes panašu, jog netolimoje ateityje tuo rūpinsis ne vairuotojai, o jų automobiliai.
Atsakyti
Norite prisijungti prie diskusijos?Nesikuklinkite, prisidėkite ir Jūs!